Blog

4 eigenschappen van goede contentmarketing

22 Mrt 4 eigenschappen van goede contentmarketing

4 eigenschappen van goede contentmarketing Samenvatting Het creëren van content kan zorgen voor meer omzet. Kopers zijn op zoek naar informatie dat hen zal informeren, het verschaffen van kennis of hen wil helpen om een probleem op te lossen. Of het een infographic, whitepaper, demo script of een webpagina is; contentmarketing moet afgestemd worden op uw (potentiële) klanten met als doel om...

Lees meer
FCB Matrix

20 Mrt FCB Matrix

Bij dezelfde basisschool die wij vorige week besproken, pasten wij ook het FCB Matrix toe. Een belangrijke factor in het keuzeproces is de mate waarin cognitieve (kennis) of affectieve (gevoel) elementen domineren. Er zijn koopbeslissingen waarbij de cognitieve elementen de overhand hebben. Bij andere koopbeslissingen daarentegen kan het gevoel het belangrijkst zijn. De combinatie van deze kennis-gevoeldimensie met de mate van...

Lees meer
Brand Strategy Quadrant

18 Mrt Brand Attitude Strategy Quadrants

Het Brand Attitude Strategy Quadrants model van Rossiter & Percy onderscheiden vier typen positionering op basis van mate van betrokkenheid en type aankoopmotivatie. Van Kralingen heeft deze uiteindelijk benoemd als vier type merken: cluster-, territorium-, informatie- en mythischemerken. Laatst hadden wij een basisschool als klant, waarbij wij moesten kijken hoe zij zich het beste konden positioneren. Ter ondersteuning hadden wij...

Lees meer
poins of parity of points of difference

16 Mrt Points of difference of points of parity

Wat wij veel tegenkomen is de points of irrelevance. Dit zijn de punten waar bedrijven denken onderscheidend mee te zijn, terwijl dat absoluut niet zo is. Wij willen graag dat consumenten hun producten beter vinden dan dat van de concurrent. Relevante vraag is dan of je als marketeer de nadruk moet leggen op vergelijkbare eigenschappen van een hoger niveau, of...

Lees meer
gouden cirkel

14 Mrt De gouden cirkel: Waarom, Hoe en Wat

De gouden cirkel bestaat uit het wat, hoe en waarom. Dit model is voortgevloeid uit onderzoek naar succes van de meeste invloedrijke leiders en bedrijven ter wereld. Zij hadden volgens Simon Sinek dezelfde manier van denken, handelen en communiceren. Deze manier is tegenovergesteld van hoe de meerderheid denkt, handelt en communiceert. Hieronder worden de drie componenten toegelicht: Wat: dit zijn de producten/diensten...

Lees meer
consumentengedrag

12 Mrt Consumentengedrag

Bij het gedrag van de consument dient altijd rekening mee worden gehouden. De consument kun je voor 90% voorspellen. Dit heb je dus voor een overgroot deel in de hand? Waarom zou je het dan niet goed toepassen zodat je de gewenste resultaten behaald? Laten wij eerst starten met de definitie van consumentengedrag. Daarna volgt een korte uitleg over het beslissingsproces....

Lees meer